Foto: Altea |
Naar verluidt maken twee types de meeste kans: een Embraer en een Boeing 737. De opleiding van de Koning staat volgens de Rijksvoorlichtingsdienst los van de aankoop van het nieuwe regeringsvliegtuig. Het nieuwe toestel moet in ieder geval in staat zijn om zonder tussenstop naar verre landen te vliegen. Verder moet er een "gepast en functioneel" interieur in zitten en Nederland moet er niet te veel aan te hoeven verbouwen. Na juni zou er, als er nog geen nieuw toestel is, gebruik gemaakt worden van ingehuurde toestellen of lijnvluchten voor het vervoer van de Koning en Koningin en leden van de regering.
De PH-KBX is volgens de omschrijving “stil, ruimtelijk en comfortabel”. Daarnaast is het toestel “excellent onderhouden, met slechts 400 vlieguren per jaar”. Het regeringstoestel stamt uit 1996, maar kreeg in 2008 nog een geheel vernieuwd interieur. Er is aan boord plaats voor 24 passagiers, verdeeld over twee cabines. De prijs is op aanvraag..
Bekijk hier de brochure (met veel unieke foto's!)
Ik zal er eens over nadenken of ik deze zal kopen.
BeantwoordenVerwijderenDan heb je veel geld! :P
VerwijderenJa, nodig en ook nog een cursus piloot gaan volgen. Het zal wel bij een droom blijven hahaha
BeantwoordenVerwijderen